Wednesday 30 March 2011

KOPI GUARA (RED COFFEE GUARA)


KOPI RED GUARA (RGC) dikomposisikan dengan 3 bahan aktif mewah utama terdiri daripada Ekstrak Guarana (Paullina cupana), Ubi Bit Merah (Beta Vulgaris) dan Yis Beras Meerah (Monanscus Purpurues). Kopi ini mempunyai kafein yang sangat rendah, mengandungi 70% Arabica dan 30% Robusta dan ditanam 2000 kaki dari aras laut.

Guarana (Paulina Cupana)

Guarana merupakan herba penyembuh Hutan Amazon, Brazil. Mampu menyembuhkan cirit-birit, cegah aterosclerosis /cardiovascular (akibat pemendapan pembuluh darah), meredakan kesakitan, menghentikan pendarahan, penggalak saraf, bersifat anti-oksida sesuai untuk merawat darah tinggi, penyembuh demam, pereda migrain dan sakit saraf (neuralgia). Dalam bentuk tonik, diminum oleh kaum wanita Red Indian semasa datang bulan, senggugut, asma, senggugut dan sakit-sakit sendi. Diambil oleh lelaki Red Indian supaya perut tidak lapar dan menambah tenaga dan stamina semasa pergi berburu. Di Eropah, guarana diumpamkan sehebat Viagra.

Ubi Bit Merah (Beta Vulgaris)

Bersifat anti-kanser bagus untuk merawat kanser, menjana tenaga, sakit pinggang, bersifat anti-oksida. Ianya sering digunakan oleh orang-orang Cina dan Eropah dalam pemakanan harian sebagai sumber tenaga badan dan untuk kesihatan secara menyeluruh.Mengandungi khabohidrat, protein, lemak untuk tenaga. Komponen "Betaine" yang ada dlm ubi bit merah ini berkesan membantu fungsi hati.Ia juga dikatakan dapat membantu merawat migrain dan membuang toksid dalam tubuh.

Yis Beras Merah (Monanscus Purpuruees)

Ianya digunakan secara tradisional oleh orang-orang Cina untuk melawat masalah penghadaman, cirit birit dan sakit perut.Melembutkan salur darah yang keras, sangat bekesan mengatasi penyakit darah tinggi, keracunan, kanser, kencing manis, parkinson atau strok. Komponen penyekat HMG-COA reductase didalamnya berupaya menurunkan kadar jumlah kolestrol dan bagus untuk menurunkan berat badan.

Krimer Soya

Susu tenusu tidak digunakan sebagai krimer kerana ia akan menghapus khasiat dalam kopi guara.

Rumusan Kegunaan Kopi Guara Merah

 Membantu menurunkan berat badan dan kadar kolestrol yang berlebihan
 Membekalkan tenaga berpanjangan
 Membuang air dan lemak berlebihan dalam badan.
 Melancarkan perjalanan darah dan membina jantung
 Mengatasi dan membantu pencernaan
 Mengatasi kelesuan dan sebagai penahan lapar.
 Menghindarkan atau mengurangkan kepenatan
 Membantu merawat migrain
 Melembutkan salur darah yang keras.
 Membantu proses penghadaman yang sempurna. 


Harga pasaran WM: RM24.50 Sahaja

Sebarang pertanyaan, sila hubungi :-

Rita Benjamin 
Tel no: 014 654 6419 atau 014 358 8386



No comments:

Post a Comment